5 mar. 2018

Lunea de după ger

După ceva timp, ne-am reîntors la grădină chiar în lunea de după ger și am evaluat un pic pagubele din perioada în care am lipsit și care a fost foarte grea, cu ninsori și geruri de până la -20 grade. Am găsit așa: mai toți ghioceii sunt prinși sub zăpada înghețată, brândușele au rămas încremenite în starea de boboc, lalelele sunt bine, pentru că zăpada le-a ținut cald, hellebores au fost la pământ, dar azi s-au ridicat din nou. Evergreenurile și magnoliile sunt ok, la fel par și trandafirii, nu se știe însă ce va fi cu hortensiile și cu clematitele. Vom vedea.











Azi au mai intrat în grădină și niște frumuseți de martie, pe care le vom planta în grădină imediat ce pământul se va dezgheța: primule de culoarea anului, Blue Julianas, crocus Remembrance, iriși reticulata Harmony, primule Blue Zebra și ghiocei galanthus Elwesii. E bine ca în fiecare primăvară să mai adăugăm în straturi câteva exemplare în culorile care ne plac și să plantăm bulbi ”in the green”, cum le spun englezii, pentru că astfel, de la an la an, „colecția” noastră va crește încet, dar sigur.


Primula Blue Zebra
Și am cumpărat și Campanula portenschlagiana ”Dark Royal”, ca în fiecare an pe vremea asta.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu